Како здравјето на цревата влијае врз целото тело

Добри бактерии    

Во вашето тело има многу бактерии. Всушност, има многу повеќе бактерии отколку клетки. Повеќето бактерии се добри за организмот. Оние во цревата не само што помагаат во варењето на храната, туку делуваат по цело тело и се добри за вашето физичко и ментално здравје.

micro_3

Цревни микробиоми          

Ова е домашна база за бактериите во дигестивниот тракт. Тука, тие помагаат храната да се разгради и ги претвораат нутриентите во нешта што вашето тело може да ги користи. Престануваат да растат кога ќе останат без храна, па вие го имате само она што ви е потребно. 

micro_12

Борба на добрите бактерии              

Во цревната микрофлора, добрите бактерии не само што го помагаат варењето туку прават многу повеќе. Тие исто така ги контролираат и лошите бактерии. Се разможуваат толку често што не им оставаат простор за развој на противниците. КОга постои добар баланс на бактериите во цревната флора, тоа се нарекува рамнотежа.  

micro_5

Нездрава рамнотежа           

Истражувањата покажуваат дека доколку имате премногу од еден вид лоши бактерии во цревната микрофлора, поголеми се шансите да имате: Кронова болест, улцерозен колитис или синдром на нервозни црева. Истражувачите разгледуваат нови третмани за овие болести и состојби, кои ги таргетираат бактериите во цревната микрофлора. 

micro_8

Цревните бактерии и срцето

Некои од цревните бактерии може да се составен дел од врската што холестеролот ја има со срцевите заболувања. Кога конзумирате храна од типот црвено месо или јајца, овие бактерии создаваат хемикалија која црниот дроб ја претвора во нешто наречено ТМАО (триметиламин-Н-оксид). ТМАО му помага на холестеролот да се наталожи во крвните садови. Истражувачите проучуваат една природна супстанца-ДМБ, што е содржана во маслиновото и маслото од семе од грозје. Сметаат дека оваа супстанца може да ги спречи бактериите да создаваат ТМАО. 

k_kidney

Цревните бактерии и бубрезите            

Премногу ТМАО може да доведе и до хронични бубрежни заболувања. Луѓето што веќе ја имаат болеста, не се ослободуваат од ТМАО на начинот на кој што би требало. Овој вишок води и до срцеви заболувања. Истражувачите сметаат дека всушност големото количество на ТМАО е тоа што ве прави поподложни на хронични бубрежни болести. 

micro_7

Цревните бактерии и мозокот                

Човечкиот мозок испраќа пораки до цело тело. А според истражувачите цревата одговараат на истите. Некои студии покажуваат дека балансот на бактериите во цревната микрофлора може да влијае врз емоциите и начинот на кој мозокот ги процесира информациите од сетилата. Научниците се сомневаат дека промените во оваа рамнотежа имаат важна улога во состојби како аутизам, анксиозност и депресија, дури и хронични болки. 

micro_15

Цревните бактерии и дебелината          

Нездравата рамнотежа на бактерии во цревната микрофлора, може да е причина зошто мозокот ви испраќа погрешни сигнали кога станува збор за чувството на глад или ситост. Истражувачите сметаат дека ова е поврзано со хипофизата, која создрава хормони што го сетираат вашиот апетит. Оваа жлезда може исто така и да влијае на балансот на бактериите во цревата. Оние што се занимаваат со третирање на дебелината, подетално ја истражуваат оваа врска. 

micro_14

Може ли да се променат цревните бактерии???           

Цревната микрофлора си ја добиваме при раѓање, а како што растеме се околу нас може да влијае врз истата. Па и храната што ја конзумираме. Затоа таа може да се разликува во зависност од местото на живеење. A поради истите причини може и малку да го промените балансот. 

micro_1

Пробиотици          

Содржани во некои намирници, ова се добри бактерии, како и оние во цревата. Tие се здружуваат со бактериите во интестиналниот тракт и помагаат да се одржи балансот . Но, не се сите исти. Секој вид на пробиотик си работи на свој сопствен начин и има различен ефект врз организмот. 

micro_16

Како пробиотиците можат да помогнат?             

Тие го зајакнуваат имуниот систем. Исто така може да го зајакнат и здравјето на гастроинтестиналниот тракт, особено ако имате нешто како синдром на нервозни црева. Некои пробиотици може да олеснат некои алергиски симптоми и да помогнат при интолеранција на лактоза. Но поради фактот што секоја цревна микрофлора е уникатна, прашање е дали и како пробиотиците би функционирале за поединци. Според некои експерти, потребни се дополнителни испитувања. 

micro_10

Извори на пробиотици            

Ги има во млечните производи како јогурт и сирење. На листата со состојки побарајте ги живите бактериски култури како бифидобактерии и лактобацили. Ги има и во ферментираниот и кисел зеленчук како кимчи, кисела зелка и корнишони. 

micro_11

Пребиотици          

Гледајте на нив како извор на храна за пробиотиците. Пребиотиците овозможуваат подобра апсорпција на калциум и го зголемуваат развојот на корисните бактерии во цревата. Ги има во повеќето овошја и зеленчук како: банана, кромид, лук, праз, аспарагус, артичока, соја. Составен дел се и од храната со интегрална пченица. 

micro_2

Симбиотици        

Пробиотиците го потпомагаат развојот на корисните бактерии, а пребиотиците се добри за пробиотиците. Кога ги комбинирате двете, добивате симбиотик. Идејата е да се помогне пробиотиците да опстојат подолго. Може да направите симбиотски комбинации со продукти како банана и јогурт или аспарагус и темпе.  

micro_4

Други начини да се променат цревните бактерии               

Постојат и други начини да се промени цревната микрофлора и да се третираат состојби поврзани со бактериската рамнотежа. На пример, фекалната трансплантација (баш како што звучи), ја менува цревната микрофлора и помага во третман на Ц дифли и улцерозен колититс. Постои уред наречен ДТМС (длабока транскранијална магнетна стимулација), кој користи калем што се става на скалпот и го стимулира мозок и промената на цревните бактерии.  Ова влева надеж во третирањето на дебелината. 

Последна медицинска ревизија:19.12.2019

Извори:

UConn Today: “How Bactera Keep Us Healthy.” Integrative Medicine: A Clinician’s Journal: “Part 1: The Human Gut Microbiome in Health and Disease.” ACP Microbe Institute: “Microbe Magic,” “The Good Bacteria.” Academy of Nutrition and Dietetics: “Prebiotics and Probiotics: Creating a Healthier You.” Crohn’s & Colitis Foundation: “Gut Microbiome Points To Cures and Treatment for IBD.” International Foundation for Functional Gastrointestinal Disorders: “Gut Bacteria and IBS.” Cleveland Clinic: “How Gut Bacteria May Help Curb Your Heart Disease.” University of California, Los Angeles: “Changing Gut Bacteria Through Diet Affects Brain Function, UCLA Study Shows.” Journal of Neuroscience: “Gut Microbes and the Brain: Paradigm Shift in Neuroscience.” Endocrine Society: “Magnetic Brain Stimulation Causes Weight Loss By Making Gut Bacteria Healthier.” Mayo Clinic: “What Are Probiotics?” Journal of Food Science and Technology: “Probiotics, Prebiotics and Synbiotics -- A Review.”